Direktlänk till inlägg 12 januari 2011

In Flames 16/7 2010 Vintergatan, Arvikafestivalen.

Av Mattias - 12 januari 2011 12:08

Förra året avslutade vi vår underbara roadtrip-semester med ett besök i Värmländska Arvika lagom till 2010 års Arvikafestival. Till min stora glädje visade det sig att ett av mina absoluta favoritband In Flames headlinade festivalen som avslutar deras ’Sense of purpose’- turné. Så en given biljett var inte svårinhandlad!

Jag har sett In flames en gång tidigare dock innan jag riktigt lärt mig att uppskatta deras brillianta sätt att framföra förstaklassig metal och då heller inte med de resurserna som bandet numera kan lägga ner på en spelning. Tyvärr kunde jag inte ta med mig min riktiga systemkamera utan fick nöja mig med min trotjänare canon G7 vilken är en utmärkt kamera trots sina begränsningar jämfört med en systemkamera.


Vilken show vi bjöds på. Med låtar som ’Alias’, ’Crawl through knives’, ’Trigger’, ‘Come Clarity’ och ‘Take this life’ tillsammans med ett fyrverkeri av kvalité och en Anders Fridén på topphumör ger In Flames ett turnéavslut med bravur! Vågar nästan mig på att säga att det var årets konserthändelse.

  • Noterat 1: Bakom oss stod Markus Krunegård och diggade.
  • Noterat 2: Om man får In Flames att spela i sin stad på nyår behövs inget mer fyrverkeri.
  • Noterat 3: En nyklippt Fridén

Just nu är In Flames i studio och spelar in sitt nästkommande album. Kan knappt vänta på släppet och den kommande turnén.


Spotify: In Flames


      

  

 
 
Eva

Eva

12 januari 2011 13:41

Vilket minne du har! Bra skrivet!
Kramar!!!

http://eddieozzy.bloggplatsen.se

Mattias

12 januari 2011 14:59

Tack, Vissa saker sätter sig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mattias - 21 augusti 2016 13:36


https://soundcloud.com/mattias-fabricius/hurt #drums #demo #homemade #garageband #guitar ...

Av Mattias - 5 juli 2016 07:20

https://www.youtube.com/watch?v=Zgip-IZlxvg

Av Mattias - 11 juni 2016 09:12


My singel release! open.spotify.com/album/5Xvj7aJz?. #rock #metal #guitar #Spotify #singel #release ...

Av Mattias - 6 juni 2016 10:49


Med rykande start återvänder Livewire med en egenskriven låt!   https://soundcloud.com/mattias-fabricius/remain_alt     #rock #metal #soundcloud #unsigned #homemade #Guitar #Solo #guitarsolo #garageband...

Av Mattias - 11 mars 2011 12:31


Megadeth - Countdown to Extinction (1992)   14/7 (undertecknades födelsedag) är ett viktigt datum för Megadeth för då släppte de sitt femte album(1992) vilket kommer att bli gruppens bäst säljande album med en dubbel platinastatus. Albu...

Ovido - Quiz & Flashcards