Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Avenged Sevenfold Fredagen 19/11 2010 , Baltiska hallen, Malmö

Av Mattias - 10 februari 2011 17:09

När jag första gången såg på kulturbolagets hemsida att Amerikanska bandet Avenged Sevenfold skulle spela på KB i Malmö 19/11 tänkte jag: "Det där skall jag minsann gå på!"


Någon vecka senare så gick jag åter igen in på hemsidan för att köpa min biljett såg jag till min förskräckelse att konserten var slutsåld. Slutsåld!  Tusan också!

Jag hade en DVD med gruppen live från en spelning i USA som är riktigt bra och nu skulle man missa dem bara för att man var sen att köpa biljett. Nåväl, det var inte mycket att göra mer än att överge tanken och ha mer framförhållning nästa gång de kommer.


Någon månad senare sitter jag och dricker lite öl tillsammans med ett par kompisar och berättar om min  miss att köpa biljett och hur kul det hade varit att se dem i Malmö. Jag sätter i DVD'n och vi kollar igenom konserten.

Under en av de sista låtarna säger jag att jag inte förstår varför de inte spelar på ett större ställe om nu de söljer slut på biljetterna så snabbt. Uppenbarligen är de ju så populära att man kan boka en större spelning.

Med bestämda steg går jag in till datorn och klickar mig fram till KB´s hemsida med orden: "Nu får de minsann ha flyttat konserten!" Och tro det eller ej! Det fungerade! Konserten var flyttad till Baltiska Hallen och ett gäng biljetter fanns nu tillgängliga att köpa!


En tid senare sitter jag med samma kamrateter inne i Malmö, dricker en öl och äter en god Pizza för att sedan ta en taxi ut till Baltiska Hallen och se Avenged Sevenfold.


Tidigare har Avenged Sevenfold bara spelat som förband i Sverige, bland annat till Iron Maiden. Vilket tydligen har gett resultat när man tittar på bandets popularitet. Vad kan vara bättre än att få chansen att spela förband till Iron Maiden i Sverige?


Den uppbyggda scenen i Baltiska hallen är jättesnygg med kuliss i form av en gravplats med mycket rekvisita. Man sparar heller inte på pyrotekniken som förgyller hela hallen med eldar och effekter.

Samma kväll som Avenged Sevenfold spelar på Baltiska spelar även Lady Gaga på Malmö Arena vilket gruppens vokalist M. Shadows påpekar vid ett flertalet gånger. Vi blir även lovade att gruppens bassist,  skall framföra en välkänd hit av Lady Gaga senare under kvällen. Man passar även på att välkommna batteristen Mike Portnoy innan man drar igång låten "Welcome to the family".

Tyvärr hade jag ingen kamera med mig på spelningen så I-Phonen fick göra jobbet...


  • Noterat 1: De olika bandmedlemmarnas klädstilar fungerar inte så bra ihop.
  •  Noterat 2: Synester Gates, Lead guitar. Är en fantastisk gitarrist. 
  • Noterat 3: Energin går upp och ner...


Kvällens örhängen: Låtarna Beast and the Harlot, Buried alive och Almost Easy.


Spotify: Avenged Sevenfold


 


 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mattias - 21 augusti 2016 13:36


https://soundcloud.com/mattias-fabricius/hurt #drums #demo #homemade #garageband #guitar ...

Av Mattias - 5 juli 2016 07:20

https://www.youtube.com/watch?v=Zgip-IZlxvg

Av Mattias - 11 juni 2016 09:12


My singel release! open.spotify.com/album/5Xvj7aJz?. #rock #metal #guitar #Spotify #singel #release ...

Av Mattias - 6 juni 2016 10:49


Med rykande start återvänder Livewire med en egenskriven låt!   https://soundcloud.com/mattias-fabricius/remain_alt     #rock #metal #soundcloud #unsigned #homemade #Guitar #Solo #guitarsolo #garageband...

Av Mattias - 11 mars 2011 12:31


Megadeth - Countdown to Extinction (1992)   14/7 (undertecknades födelsedag) är ett viktigt datum för Megadeth för då släppte de sitt femte album(1992) vilket kommer att bli gruppens bäst säljande album med en dubbel platinastatus. Albu...

Ovido - Quiz & Flashcards